Річний звіт

звіт -2022-2023.pdf
Звіт директора 2021-2022 (3).pdf
Звіт 2020-2021.docx
звіт 2020.docx

Звіт директора Бабичівського НВК "ЗОШ І-ІІІст. - ДНЗ" за 2018-2019 н.р.

1. Загальні відомості про навчальний заклад:

Повна назва навчального закладу: Бабичівський навчально-виховний комплекс                         « загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»  Глобинської міської ради Полтавської області 

Форма власності: комунальна 

Юридична адреса: с. Бабичівка, вул.Шкільна, 23

Мова виховання та навчання: українська 

Кількість класів: 11 

 Кількість учнів у навчальному закладі: ЗДО -25, ЗЗСО – 72.

 Режим роботи навчального закладу: 7.00 – 17.30

З 2018 -2019 року  ЗЗСО – Школа сприяння здоров’ю.

Педагогічний колектив  НВК багато працює над залученням учнів до здорового способу життя.  Головними завданнями  роботи сприяння здоров’ю є забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних  здібностей особистості, гармонії тіла і душі; виховання потреби у регулярних  заняттях  фізичною культурою і дотриманні режиму дня, у прагненні до оволодіння санітарно-гігієнічними знаннями і навичками, утвердження здорового способу життя, формування вміння правильно поводитись у критичних  життєвих  ситуаціях і надавати необхідну допомогу собі та оточуючим; використання історичного національного досвіду здорового способу життя; формування рис лицарства і мужності, самовдосконалення тіла й духу.

Ці завдання  реалізовуються в межах шкільного проекту «Разом до здорового майбутнього», головною метою якого є реалізація соціально-педагогічної і медико-профілактичної ініціативи, спрямованої на формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я учнів та педагогів школи, їхня мотивація на здоровий спосіб життя. Система роботи з реалізації проекту  включає в себе організацію шкільного режиму, дотримання у школі гігієнічних норм щодо освітлення, температури повітря, шкільного обладнання, раціонального харчування, загартування, профілактичне медичне обстеження, пропаганда здорового способу життя і включення дітей у різні види спортивно-фізкультурної діяльності.

Протягом  навчального року в НВК працював спортивно-туристичний гурток. Учні школи беруть участь у шкільних,  міських спортивних змаганнях.

Класні керівники вели змістовну роботу з учнями своїх класів щодо попередження всіх видів дитячого травматизму та збереження здоров’я, проводили вступний інструктаж, первинний інструктаж та цільові інструктажі перед  відповідними заходами (екскурсії, походи, прогулянки, спортивні змагання,  тощо). Бесіди з безпеки життєдіяльності проводилися за відповідним планом і наступною тематикою:

§  Правила дорожнього руху.

§  Правила протипожежної безпеки.

§  Запобігання отруєнь.

§  Правила безпеки при користуванні газом.

§  Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами.

§  Правила безпеки на воді.

§  Правила безпеки користування електроприладами та поблизу джерел електроструму.

§  Я обираю здоровий спосіб життя.

Програма занять з попередження травматизму дітей у 2018-2019 н.р. виконана в усіх класах. Також класними керівниками щомісяця проводилися єдині уроки дорожнього руху, а напередодні канікул єдині уроки безпеки життєдіяльності.

 

Велася постійна робота з дотримання тех­ніки безпеки: створено куточки безпеки жит­тєдіяльності; заклад освіти забезпечено проти­пожежним інвентарем; на всіх розетках змінної напруги є маркування; здійснено перевірку за­землення й опору ізоляції; зібрано методичні ма­теріали з питань охорони праці. Перед початком навчального року здійснюється обстеження технічного стану будівель і споруд. Питання створення безпечних умов праці, навчання і виховання учасників навчально-виховного процесу постійно перебуває під контролем  адміністрації НВК. На кожному поверсі на видному місці розміщені плани евакуації на випадок надзвичайних ситуацій, пожежні виходи функ­ціонують. Цілеспрямована робота з охорони пра­ці та протипожежної безпеки проводиться на достатньому рівні. У навчальному закладі згідно наказів по «Про призначення громадських інспекторів з охорони прав дитини» призначаються громадські інспектори. У 2018-2019 н.р. призначено Присяжнюк Л.Л.           

У НВК забезпечується дотримання психогігієнічних вимог до внутрішнього оздоблення приміщень, запроваджено моніторинг стану здоров’я учнів. У практику роботи школи учителями впроваджено елементи здоров’язберігаючих технологій, вживаються заходи, спрямовані на попередження втомлюваності дитини, осанки (ранкові зустрічі, фізкультхвилинки,  сольові мішечки, дошка Євмінова).

Створено умови для профілактики захворювань учнів. Видано такі накази по навчальному закладу та проведено заходи по їх виконанню: «Про попередження інфекційних захворювань учнів»; «Про запобігання кишкових та харчових отруєнь у навчальному закладі»; «Про запобігання отруєння грибами» , «Профілактика ГВІ», «Профілактика туберкульозу».  За результатами аналізу стану захворюваності  за 2018-2019  н.р. простежується зниження рівня.

Згідно із  Законом України «Про фізичну культуру і спорт», Положенням про організацію фізичного виховання та масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладах України, навчальної програми з фізичної культури у навчальному закладі створені належні умови для фізичного розвитку учнів.

На виконання загальношкільної Концепції фізичного виховання  та розділу річного плану роботи «Формування зорового способу життя» у школі проводяться: декада фізичної культури і спорту, дні  фізичної культури і спорту, дні здоров’я, спортивно-масові свята, туристичні походи..   Також робота з фізичного виховання простежується в планах роботи класних керівників, а саме:  День туризму, «Зоряний марш», вікторини, конкурси з елементами спортивних ігор  «Веселі старти», «Козацькі розваги»,  «У здоровому тілі здоровий дух», «Ранкова зарядка».

2. Матеріально-технічна база навчального закладу:

Територія школи має спортивний майданчик, зелену зону та зону відпочинку. 

Приміщення школи має 11 навчальних класів, учительську,  спортзал, майстерню, кабінет медсестри,  бібліотеку, комп’ютерний клас, актову залу. Класні кімнати та коридори школи естетично  оформлено. Будівля школи типова, двоповерхова,(1970р.) з добудовою (1991р.).

Стан збереження задовільний, будівля й при­міщення в цілому відповідають державним сані­тарним нормам облаштування й утримання ЗЗСО. Регулярно здійснюється поточні ремонти. Конт­роль за станом приміщень із боку керівництва шко­ли здійснюється постійно. Поточні ремонти проводяться за рахунок  відділу освіти  виконавчого комітету  Глобинської міської ради, добровіль­них батьківських і спонсорських внесків.

Працівники НВК приділяють достатньо уваги естетичному вигляду закладу. Коридори, вестибюль поповнюються новими стендами, активно проводиться робота щодо озеленення. Подвір’я закладу завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються придбані та вирощені квіти, які протягом літа доглядаються працівниками закладу. Своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри, скошується трава.

Зміцнення матеріально-технічної бази протягом 2018-219н.р.:

-придбано 14 одномісних регульованих парт;

-3 класні дошки;

-меблі для 1 класу та бібліотеки;

-замінено двері у 1 класі;

-замінено 2 вікна  та вхідні двері в їдальні;

- відремонтовано піднавіс над ганком;

-відремонтовано стелю у спортзалі.

3. Кадрове забезпечення навчального закладу:

НВК  має висококваліфікований педагогічний колектив учителів та вихователів. 

 Кількісний склад педагогічних працівників:

Усього педагогічних працівників - 22

З них:

·         учителів - 19 + 3 ЗДО

·         практичних психологів - 1 /декретна відпустка/

·         педагогів-організаторів - 1

·         керівників гуртків - 4

Усього обслуговувального персоналу - 14

Усього працівників - 36

З них працює за сумісництвом - 1

 Якісний склад педагогічного колективу:

 Кваліфікаційні категорії та педагогічні звання

спеціаліст - 5

спеціаліст другої категорії - 1

спеціаліст першої категорії - -

спеціаліст вищої категорії - 12

старший учитель - 5

Вік членів педагогічного колективу:

Вік педагогічних працівників

до 30 років - 4

31–40 років - 3

41–50 років - 5

51–55 років - 2

Більше 55 років - 8

 Педагогічний стаж працівників:

 Педагогічний стаж працівників

до 3 років - 4 

до 10 років - 2

до 20 років - 3

до 30 років - 4

до 40 років - 7

до 50 років - 2

 У 2018-2019 н.р. пройшли курсову перепідготовку  2 педагогічних працівників.

 Керівник навчального закладу:

Родак Неля Миколаївна, освіта -  вища, стаж педагогічної роботи – 30р.,

 стаж роботи на посаді -11років.

Заступники директора навчального закладу:

Присяжнюк Людмила Леонідівна, освіта – вища, стаж педагогічної роботи -37р., стаж роботи на посаді – 29р.

Ричка Валентина Афанасіївна - освіта – вища, стаж педагогічної роботи -43р., стаж роботи на посаді – 8р.

Іллічова Валентина Анатоліївна -освіта – середня спеціальна, стаж педагогічної роботи -22р., стаж роботи на посаді – 2р.

4. Медичне обслуговування учнів у навчальному закладі:

 Медичне обслуговування учнів навчального закладу в 2018-2019 н.р. здійснювалось за такими пріоритетними напрямками: 

– освітня робота із збереження здоров’я та формування здорового способу життя, 

– профілактична робота з попередження гострих та хронічних захворювань, 

– пропаганда здорового способу життя, 

– профілактика шкідливих звичок, 

– впровадження оздоровчих заходів та заходів із загартовування, спрямованих на покращення стану здоров’я та зниження захворювань, 

– впровадження заходів із зміцнення здоров’я, 

– обстеження учнів та вихованців з метою виявлення дітей з хронічними захворюваннями, 

– контроль за спецгрупою дітей. 

З 2017 року в НВК працює сестра медична Шевченко Мирослава Леонідівна, стаж роботи 14 років, закінчила Кременчуцький  медичний коледж. Медичний працівник проводить підготовчі заходи щодо медичного огляду юнаків призовного віку, які підлягають приписці до призовної дільниці м.Глобине, представляє у військомат необхідні медичні документи,здійснює контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог при обслуговуванні фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у НВК формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. 

Результати медичних оглядів:

- проблеми зору –

- порущення постави –

- нервові захворювання –

- серцево-судинні захворювання –

- ШКТ-

Основна група –21;

Підготовча – 33;

Спеціальна –18.

Вчителі також щорічно проходять медичний огляд . Цікаво і змістовно відбувається оздоровлення молодших школярів у пришкільному літньому оздоровчому таборі «Веселка».

 

5. Організація харчування учнів у навчальному закладі:

Важливим аспектом збереження здоров'я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним харчуванням. Гаряче харчування учнів відбувається згідно графіку на 2 і 3 перервах у їдальні школи.

Гарячим харчуванням охоплено 98 % з 1 по 11 клас. 

У  НВК протягом 2018-2019 н.р. отримувало безкоштовне гаряче харчування  25 учень 1-4 класів   та  5 учнів пільгових категорій. . Харчування проводилось на основі перспективного меню. Всі продукти харчування завозяться централізовано.

Учні перебувають у їдальні в супроводі чергових учителів. Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.Ретельно слідкується за санітарним станом приміщень їдальні, різноманітністю страв, дотриманням циклічного меню, виконують усі вимоги санітарно – епідеміологічної служби. Меню вивішено на видному місці в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані. Усі ємності й інвентар промарковані. Санітарний режим на харчоблоці не порушується. Класні керівники систематично пояснюють батькам важливість гарячого харчування для збереження здоров’я дитини. Скарг на роботу їдальні та її працівників не поступало.

 Кухарі пройшли курси підвищення кваліфікації.  Проатестовано їх робочі місця.

 

6. Навчально-виховна робота у навчальному закладі:

У 2018-2019 н. р. виховна робота педагогічного колективу була підпорядкована проблемній темі школи: «Формування і розвиток особистості на ідеях гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін в умовах школи сприяння здоров’ю».

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтується на нормативно-правову базу з питань виховної роботи, а саме: Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» , програму «Рівний - рівному»,  Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти  «Нова українська школа» на період до 2029 року, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, обласної Концепції виховної діяльності навчальних закладів Полтавської області на 2015-2020 роки, Указ Президента України Про Національну стратегію з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року "Рухова активність - здоровий спосіб життя - здорова нація",  Указ Президента України від 22 січня 2016 року № 17 «Про заходи з відзначення 100-річчя від початку Української революції 1917-1921 років».

Виховна робота в школі проводилася за такими орієнтирами:  

     -ціннісне ставлення до себе;

     -ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

         - ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

       -ціннісне ставлення до праці;

       - ціннісне ставлення до природи;

      -ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

    

 У межах цих орієнтирів проводилися шкільні свята і виховні заходи:

 

·     свято Першого дзвоника;

    ·    святкування Дня працівників освіти;

·    День самоврядування;

·     свято «Козацькі забави»;

• військово-патріотична-спортивна гра «Зоряний марш»;

• День Позитиву «Життя прекрасне»;

·     новорічний ранок та вечір;

·     свято Миколая;

·     свято до Дня Збройних сил України;

·     загальношкільне свято до Дня Соборності України

· свято рідної мови «Будемо навчатись мови золотої…»

·тиждень патріотичного виховання «Пам’ятати, шанувати, берегти…»

 

  ·    свято до Дня Святого Валентина«Життя без любові, що небо без  сонця»;

   ·     спортивне свято для юнаків школи;

         тиждень вшанування Т.Г.Шевченка “ОТ ДЕ, ЛЮДИ, НАША СЛАВА, СЛАВА УКРАЇНИ»

   • шкільний булінг «Скринька довіри»;

    •  тиждень «Збережемо чистим довкілля»;

    ·     свято до Дня пам’яті та примирення;

    ·     свято Останнього дзвоника.

Основною метою педагогічних працівників у 2018-2019 навчального року є формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистість, готової протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ; впровадження програми виховних заходів  «Особиста  гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» з питань попередження торгівлі людьми, Інтернет-булінги, небезпечні квести.

Намагаючись забезпечити цілісний підхід до виховання та роботи з обдарованою молоддю в школі діють  проекти «Учень року» та «Клас року».

Діяльність методоб’єднань класних керівників 1-4 та 5-11 класів була спрямована на реалізацію головної мети: морально-етичне, патріотичне та інтелектуальне виховання як шлях до всебічно і гармонійно розвинутої особистості. Класні керівники працювали за індивідуальними планами,  змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на  виховання у них патріотичних почуттів, готовності до майбутньоо захисту своєї Батьківщини, ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави.

Діяльність учнівського самоврядування у 2018-2019 навчальному році була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»), Концепцією націонльано-патріотичного виховання учнівської молоді, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів». За формою існуюча модель учнівського самоврядування – це дитяче творче об’єднання «Берегиня».Метою самоврядування є спільна колективна творча справа, яка об’єднує навколо себе максимальну кількість учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити здібності і можливості. Робота комісій направлена саме в таке русло, робота учнів над проектами допомогла згуртувати учнів, сприяла самореалізації їх здібностей та організувала їх позашкільне життя.

Пріоритетними напрямками діяльності лідерів учнівського самоврядування були: використання потенціалу краєзнавчої роботи щодо патріотичного виховання учнів школи ( проект « Моя країна – Україна»); виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності профорієнтаційної роботи , навчальної, позакласної та позашкільної  роботи, співпраці з батьківським комітетом; вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи, розробка системи стимулювання та заохочення учнів-лідерів(проекти « Учень року»,  « Клас року»); формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ. Учнівське самоврядування в 2018-2019 н.р. спрацювало на достатньо дієвому рівні, були досягнення, та є і недоліки. Найголовніше завдання на наступний навчальний рік полягає в тому, щоб робота Учнівської Ради була направлена на  розвиток більшої ініціативності зі сторони учнів. Коли ініціатива належить дітям, вони беруть активну участь у процесі прийняття рішень, але під керівництвом дорослих. Лише через особисту участь вони можуть розвинути власні здібності і навички, сформувати життєві цілі, самоствердитись і самореалізуватись.

 

На виконання статті 35 Закону України «Про освіту», статті 6 Закону України «Про загальну середню освіту» педагогічним колективом проводилася системна  робота з організації контролю за відвідуванням учнями навчальних занять, а саме: класні керівники щоденно вели облік відвідування учнями навчальних занять у книзі обліку відвідування занять, в яку після першого уроку заносили відомості про відсутніх учнів. З учнями, які пропускають заняття без поважних причин, систематично проводилася профілактична робота, а також з їх батьками.

До пам’ятних та знаменних дат класні керівники, педагог-організатор та члени учнівського самоврядування проводили інформаційні години, разом з учнями створювали стіннівки, інформаційні листи, місячний випуск газети «Шкільний меридіан», «Літературний календар».

Важливе місце у виховній роботі займала бібліотека школи. Бібліотекар  

Ричка І..М. систематично проводила широку просвітницьку роботу серед учнів, щодо популяризації нових книг, збереження книг, привернення уваги до необхідної літератури, проводила викладку літератури до пам’ятних та урочистих дат». На належному рівні пройшли шкільні акції «Живи, книго!» та «Подаруй бібліотеці книгу!», бібліотечні уроки, «Тиждень дитячої книги».

Значну увагу питанням виховання учнів приділяли класні керівники 5-11 класів. Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-напівсиріт, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, дітей-чорнобильців. Дітям, які цього потребували, було організовано з перших днів навчання безкоштовне харчування, першочергове забезпечення підручниками.

 

Цікавою формою роботи став волонтерський рух.  Шостий рік поспіль -  волонтери є ініціаторами багатьох добрих справ.

Так було  проводено  цікаві акції:

 - « Полікуй в бібліотеці книгу»;

 - благодійна акція «Милосердя починається з власного дому»;

 - благодійна акція «Від серця до серця»;

 - « Допоможи зимуючим птахам»;

 - привітання спонсорів з Днем працівників СГ;

 -привітання учителів-пенсіонерів з Днем учителя;

-  « Квіткова алея»;

- «Найкраща клумба»;

- «Чистий двір»;

- «Червоний мак»;

- «Стрічка миру»;

-привітання воїнів АТО з Днем Збройних Сил листівками, малюнками;

- Привітання чорнобильців з 33-річницею  Чорнолбильської трагедії;

Флешмоби «З Україною в серці»,  «Мова єднання»,«Рідна Україна , рідна школа», «Діти України» (до Дня захисту дітей).

 Протягом 2018-2019 навчального року учні школи були активними учасниками  загальношкільних, районних та міських конкурсів.

Маємо такі результати:

кращий захід з національно-патріотичного виховання (номінація «Малі театральні форми») – посіли ІІ місце;

екологічно чиста  ялинкова прикраса, «Збережи ялинку» - ІІІ місце;

районний конкурс-огляд театральних колективів - ІІІ місце;

районний конкурс «Молодь обирає здоров’я” -ІІІ місце;

районний конкурс екологічних театрів - І місце;

зональний конкурс екологічних театрів - ІІ місце;

міський конкурс «Змагаймося за нове життя» - І місце;

обласний конкурс «Змагаймося за нове життя» - ІІ і ІІІ місця;

конкурс малюнків «Змагаймось за нове життя» -ІІ місце;

конкурс малюнків «Зоологічна галерея» -ІІІ  місце;

фотоконкурс «Молодь обирає здоров’я” призові місця ( роботи відправлено на обласний фотоконкурс);

конкурс плакатів «Молодь обирає здоров’я” – ІІ місце;

Конкурс пісні і строю (Петлюрівський вишкіл) –ІІ місце.

Це результати роботи гуртків – театрального «Прем’єра», танцювального , рукоділля та спортивно-туристичного.

 

Учителі:

районна учительська спартакіада -  шахмати - І місце;

міський конкурс з  правоосвітньої та правовиховної роботи – ІІ місце.

Протягом навчального року організована робота з батьками . На початку та в кінці  були проведені загальношкільні батьківські збори, діяла батьківська рада  школи та класів.

 Класними керівниками та класоводами  організовано та проведено батьківські збори. Започатковано проведення батьківського дня..

Переважають форми індивідуальної роботи з батьками.

Підведено підсумки діючих проектів.  На урочистій лінійці вручено  нагороди : «Клас року» (5кл.), «Учень року» (Харченко Наталія).

7. Управлінська діяльність у навчальному закладі:

Управління навчально-виховним комплексом здійснюється згідно із річним планом роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників, планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована в НВК і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток навчально-виховного комплексу.

Контроль - це важлива, складна та об'єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У НВК  налагоджено контроль навчальних досягнень учнів; контроль навчальної роботи педагогічних працівників, який включає: 

-стан і якість виконання робочих навчальних планів, робочих навчальних програм; 

-науково – методичний рівень і ефективність комплексно – методичного забезпечення викладання навчальних предметів;

-розвиток освітніх компетентностей учнів; 

-стан викладання предметів загальноосвітньої підготовки; 

-організацію індивідуальної роботи з учнями; 

-організацію позаурочної виховної роботи; 

-підвищення кваліфікації педагогів; 

-організацію роботи із здібними та обдарованими учнями; 

- впровадження передового педагогічного та виробничого досвіду; 

-виконання наказів, розпоряджень, доручень;

-відвідування та аналіз системи уроків;

-вивчення системи підбору вчителем методів та прийомів навчання,

-підтримки творчої атмосфери на уроці;

-використання інтерактивних методів навчання

- наукова спрямованість діяльності вчителя;

- впровадження викладачем новітніх інформаційних технологій в навчальний процес.

 - проведення контрольних письмових робіт: зрізів знань, директорських контрольних робіт;

-співбесіда з учителем (питання самоосвіти, самоаналізу і аналізу відвіданих занять, стану виховної роботи в класі);

-відвідування позакласних заходів з навчального предмета.

-відвідування заходів щодо роботи з батьками.

- перевірка плануючої документації.

-перевірка звітної документації.

- перевірка роботи вчителя з обдарованими учнями.

Відвідування та аналіз уроків дали можливість керівнику закладу на тільки вивчати проблему якості викладання навчальних дисциплін, а й аналізувати якість знань, умінь та навичок учнів, знаходити шляхи педагогічної майстерності працівників. Відвідування уроків було сплановано, доведено до відома колективу та виконано. Результати аналізу відвіданих уроків зафіксовано в Книзі записів наслідків внутрішнього контролю. 

Налагоджено систему роботи з обдарованими дітьми: учні НВК учасники районних предметних олімпіад .

Проведено підсумкові роботи з усіх загальноосвітніх дисциплін - результати директорських контрольних робіт відображені в зведених таблицях.

З метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням у НВК здійснюється контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва ЗЗСО більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, дуже хочеться створити такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор НВК у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. Переважають такі методи керівництва як: порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей - шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе.

 

8. Робота з батьками та громадськістю у навчальному закладі.

Головним завданням системи загальної середньої освіти є забезпечення високої якості освіти й відповідності її потребам особистості та суспільства.

Тому особливої актуальності набуває питання творчого співробітництва школи, сім’ї та громадськості. Школа вступає в безпосередні контакти з позашкільними закладами, з батьками з метою реалізації однієї спільної мети – формування гармонійно розвиненої, високоосвіченої, соціально активної  і національно свідомої  особистості.

У НВК спільно з батьками учнів створена ціла система заходів: родинні свята, класні години за участю батьків, уроки для батьків, трудові десанти, екскурсії, родинні розмови, сімейні виставки, створення затишку у класі та школі. Для формування педагогічної культури батьків, усвідомлення ними важливості відповідального батьківства у нашому навчальному закладі організовано батьківський всеобуч. Співпраця навчального закладу з батьками здійснюється за багатовекторними напрямами: безперервна  індивідуальна робота класних керівників, учителів-предметників,  педагога - організатора, адміністрації навчального закладу загалом і директора НВК безпосередньо. Для забезпечення активної участі учнів, батьків і громадськості в процесах прийняття рішень з питань освіти та управління навчальним закладом у школі створені і діють такі структури:

·        загальні збори;

·        рада школи;

·        педагогічна рада;

·        учнівське самоврядування;

·        батьківська рада.

Основними формами співпраці з батьками є: засідання батьківської ради (на яких вирішуються важливі питання організації життєдіяльності навчального закладу); класні батьківські збори (які проводяться разом із учнями та вчителями-предметниками); загальношкільні батьківські збори (які організовуємо цікаво, із використанням новітніх технологій, активним залученням сільського голови,  служби у справах дітей,  органів поліції).

Налагоджена  співпраця  НВК з:

-         відділом освіти  виконавчого комітету  Глобинської міської ради;

-         Службою у справах дітей;

-         Глобинським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;

    - органами місцевого самоврядування (Бабичівський старостат, сільський  старостою  Живолуп С.А.);

    - Бабичівським  ФАПом (Галаган І.О.);

   -   церквою (о. Богдан);

    -  Будинками культури (с.Бабичівка – Піценко Н.М., с.Устимівка – Пустовіт О.М.);

       - СФГ «Златопіль» (Колісник М.Г.);

       - ТОВ «КЕРНЕЛ»;

       - Устимівською дослідною станцією рослинництва ( Харченко Ю.В.).